Blog

5Gru, 19

Współpraca z biurem księgowym zdejmuje z naszych barków ciężar prowadzenia rozliczeń i dokumentacji podatkowych na własną rękę, ale aby była udana i zadowalająca trzeba pamiętać o przestrzeganiu kilku zasad. W dzisiejszym wpisie postaramy się opisać najważniejsze z nich.


1. Precyzyjnie ustalone zasady
Nawiązując współpracę z biurem księgowym, postarajmy się jak najdokładniej określić swoje wymagania. Precyzyjnie nazwijmy wszystkie czynności, jakie ma za nas wykonywać biuro i spiszmy je w umowie. Dokładne ustalenie obowiązków biura rachunkowego już na samym początku jest niezbędnym fundamentem udanej współpracy.


2. Błyskawiczny kontakt 
W razie jakichkolwiek wątpliwości czy niejasności natury podatkowo-prawnej powinniśmy jak najszybciej zgłaszać się do swojego biura księgowego. W bardzo wielu przypadkach wczesna interwencja księgowego pomaga uniknąć przedsiębiorcom przykrych konsekwencji.


3. Zadawanie nurtujących pytań
Jeżeli cokolwiek jest dla Ciebie niejasne, natychmiast pytaj o to pracowników biura księgowego. Najlepiej jest spisywać na kartce nurtujące nas pytania, aby nam nie uciekły i zadać je przy najbliższej okazji. Zawsze wyjaśniaj wszelkie wątpliwości, a współpraca będzie przejrzysta dla obu stron.


4. Przesyłanie niezbędnych dokumentów na czas
Każdy klient biura księgowego musi zdawać sobie sprawę, że niezwykle istotne jest terminowe przesyłanie do biura wymaganych dokumentów. Tylko, jeżeli na czas dotrą one do biura księgowego, będzie możliwe uregulowanie różnych zobowiązań w terminie.

5. Upewnij się, czy biuro ma ubezpieczenie OC
Księgowym również zdarza się popełniać błędy, dlatego tak ważne jest upewnienie się, czy biuro księgowe ma wykupioną polisę OC. Za błędy w księgach odpowiedzialność ponosi przedsiębiorca. Dzięki ubezpieczeniu OC biura księgowego będziemy mogli ubiegać się o odszkodowanie w razie błędów w firmowych dokumentach.

Brak komentarzy

Nikt nie dodał jeszcze komentarza.

Zostaw komentarz

two × two =